fredag 27. april 2012

Fra verktøy til sølvtøy

I min svigermors kjeller fantes det en kommode som så ut til å være en del fra en gammel apotekerreol. Denne har min svigerfar, som var smed, brukt i verkstedet han hadde for å lagre verktøy og duppeditter  en smed har bruk for. Den var skitten, og selv om skuffene var hele hadde flere slått seg og gikk ikke igjen. Med andre ord; et  DRØMMEPROSJEKT;O)




      
                                                 Som man ser...det var en del å ta tak i...
         og min kjære og min pappa heiv sev raskt i gang med å diskutere vinkler på listene; 





                                  Tenke, tenke...tro om det blir sjangs om en kaffekopp snart....






 Håndtakene var slitte og bunglete, og jeg tenkte alvorlig på å bytte de ut. Heldigvis ombestemte jeg meg, og etter en liten "utretting" og en omgang med stålull ble de så fine atte ;). 

Bare se:




Litt vokset linduk med mønster i ble satt inn der det var ment å være merkelapper for innhold i skuffene.

Samme ble lagt i bunnen av skuffene..



Her er resultatet!

Fargekode S1005-B, Perle








Jeg er kjempefornøyd, og den glade eier av en lekker kommode som rommer alt fra mitt sparsomme sølvtøy til stearinlys og bordpynt. 






I dag bli det stas å vaske i heimen,
..det gjør seg med litt nytt i stua!

God helg!!
SiriAloneAtHome



3 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig tilbakemelding på vår inspirasjonsblogg. De er kjekke å ha, disse flinke pappa`ne. Selv kaller vi Trudes pappa for vaktmesteren! Han ringer vi til om vi står fast på noe, og da blir det fikset i en fei <3. Skuffe-skapet ble rålekkert!

    Mvh Heidi

    SvarSlett
  2. Så flott den ble!
    Fin adventshelg:)
    Klem Siv Mette

    SvarSlett