søndag 8. juli 2012

Nå skal jaggu hallen til pers!!

Helt siden vi flyttet inn i huset for 11 år siden har hallen nede vært planlagt malt. NÅ ER TIDEN KOMMET!! Som dere får se av "førbildene" er det jaggi ikke ett sekund for tidlig. Gangen har panel på alle veggene og ingen vindu, så fargevalget ble enkelt; hvit, hvit, hvit!


               Som du ser er forbedringspotensialet stort ;O)

Her er problemområde nr 1....har fått ei gammel ærverdig dør som vi skal prøve å bygge inn og slik få ei bedre løsning. I tillegg skal rekkverket fjernes og en vegg med håndlist settes inn istedenfor ...men det blir vinterarbeid på min kjære ,O)



Og så har vi trappegangen...her må noe gjøres!! Gruer meg til å pusse trappa, men har omsider innsett at det ikke er noen vei utenom. Unger og bikkjer har satt sitt (dype) spor i trinnene, og selv om jeg kan sparkle en del så må det pusses også. Gulnet furutrapp er ikke direkte vakkert, og det fæle rekkverket er heller ikke noe å rope hurra for :O( .





Jeg har i flere år vært opptatt av gamle ting, og har samlet og spart på det mest utrolige. Resultatet har blitt at jeg har huset fullt av gamle rariteter som jeg nå ikke skjønner hvor jeg skal ha?  Inventaret i gangen er et godt eksempel på problemet; smørkinne, bogtre til hest, gammel rikstelefon som henger på veggen, en ambolt i ei krå og en ubrukelig gammel stol i en annen. Nå trenger jeg luft og ryddighet og mer fokus på enkelte detaljer. 

Jeg vil jo ikke kvitte meg med alt, men noe kan med fordel puttes på lager inntil vi har overtatt gården på Sortland. Der er det fjøs og sjå der mange av de gamle tingene kan settes i en mer naturlig sammenheng. Det blir saker det!!!!

Neste uke drar jeTilg og min kjære til Haparanda og Ikea der. Billedlister, rammer, belysning og speil er øverst på lista, Så er det eldstejenta som nå etablerer eget hus og trenger alt av stort og smått til kjøkkenet sitt. Artig med shopping ;O)


Til neste gang;

Siri Amanda

3 kommentarer:

  1. Fant du noe fint på IKEA? :) Jeg har sendt min far på shopping i Stavanger i dag, for å finne et teppe som har vært utsolgt på IKEA i Oslo i mange måneder. Lykke til med oppussingen og ha en fortsatt herlig helg! Klemmer

    SvarSlett
  2. Hei Siri,
    du er hjertelig velkommen til Bloggedamer40+! Bloggen din ligger til venstre under "Hjem&interiør"
    Ta gjerne med deg "knappen" til siden din.
    Jeg håper du vil følge min private blogg også, kom innom hvis du vil være med å vinne tunika fra Cream!
    Klem, M
    Ps..apoteker reolen var bare knalltøff ferdig oppusset!

    SvarSlett
  3. Lykke til med oppussingen! Håper dere fant det dere skulle ha på ikea.

    God jul!

    Juleklem fra Karen

    SvarSlett